Ezzel a bejegyzéssel János a Didaktika vára című írására szeretnék reflektálni.
Véleményem szerint a konnektívizmus kettébontható elméleti és módszertani részre, és az elmélet általánosítható, nem kötött sem életkorhoz, sem életvezetéshez és új minőséget képvisel mind a hagyományos tantermi oktatáshoz, mind a (hagyományos) e-learninghez képest.
Mi lenne a lényege ennek az általánosított konnektívista elméletnek?
- - Tematika - a tanulandó témát átfogó vezérfonal és hozzá bő, választható tananyag esetleg kiemelt feladatokkal.
- - Tanár - aki nem a tudás letéteményese, hanem inspirátor, akinek legfőbb célja az érdeklődés felkeltése és fenntartása.
- - Az elsajátított és a személyes tudáshálóba beágyazott és ennek következtében saját gondolatokkal,élményekkel kiegészített tudás (tartalom) megosztása a közösséggel.
- - Reflexiók - az inspirátorok visszajelzései minden megosztott tartalomra, ami mindig pozitív, inspiráló és figyelemfelhívó a többiek számára.
- - Kommentek - a társak visszajelzései a megosztott tartalmakra.
Az iskolában és a felnőttoktatásban azonban más a helyzet.
Milyen ezzel szemben a hagyományos tantermi oktatás:
- - Kötött tananyag.
- -Tanár, aki oktat és ellenőriz.
- - Az elsajátított tartalom általában nincs kiegészítve és beágyazva és csak nagyon ritkán van megosztva a közösséggel.
- - A tanár visszajelzései nem mindig pozitívak.
- - Társak visszajelzései általában nincsenek.
Milyen a hagyományos e-learning:
- - Kötött tananyag, ami oktat és ellenőriz.
- - Tutor, aki segít és nógat, de nem inspirál.
- - Nincs tartalommegosztás.
- - Általában önálló tanulás, nem közösségi.
- - Fórum, ha van is, nem szerves része a tanulásnak.
- - Reflexió csak a vizsgáknál van - ha van - és az sem mindig pozitív.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése